یزدی ها بیان داخل

ساخت وبلاگ

به گزارش یزدی نیوز این نمایشگاه که با حضور معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افتتاح شد، آثار هنری 10 هنرجوی هنرستان هنرهای زیبای پسران یزد در رشته گرافیک را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

در مجموع 55 اثر که با راهنمایی‌های استاد "حمیدرضا قوی‌پنجه" صورت گرفته است، در این نمایشگاه میزبان علاقه‌‌مندان است.

به گزارش ایسنا، اولین نمایشگاه هنری چاپ دستی هنرجویان یزدی تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در محل گنجینه فرهنگ و هنر واقع در میدان خان دایر است.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:50

به گزارش یزدی نیوزسید مهدی طلایی مقدم روز سه شنبه در مجمع بسیج شهرستان بافق اظهار کرد: باید تلاش کنیم با سرعت بخشی به تکمیل صنایع جوار معدنی سنگ آهن را به محصول و اقلام فولاد و آهن تبدیل کنیم.
 سید مهدی طلایی مقدم به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع ریلی، طرح های تبدیلی در حوزه کشاورزی بویژه نخل و پیگیری برای راه اندازی کارخانه فولاد و طرحهای تامین کننده خوراک این کارخانه هم ارزش افزوده و هم در سطح وسیع اشتغال را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: شهرستان بافق در تمام زمینه های معدنی ، صنعتی، گردشگری و صنایع دستی، اکو توریسم، توریسم بهداشتی و ژئو توریسم ظرفیت های لازم را دارد و فقط همدلی و همت عالی را می طلبد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری بافق دارای آثار متعدد تاریخی و طبیعی است که به همین لحاظ شمار گردشگران هر سال نسبت به سال ما قبلش رو به افزایش است.
طلایی مقدم شمار گردشگران نوروز امسال بافق را 184 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این رقم درمقایسه با 13 روز نخست سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.
طلایی مقدم همچنین به افتخارات سال گذشته مردم بافق در زمینه حضور پر شور در مناسبت های ملی و مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور 96٫2 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات هفتم اسفندماه 94 برگ زرینی بر تاریخ پر از افتخار مردم دیار اضافه کرد .
امام جمعه بافق هم در این نشست بر ضرورت ارائه ابتکارات و خلاقیت های بسیج تأکید کرد و گفت: نخبگان بسیجی با فرهنگ سازی و معرفی ایده های برتر توسعه و شکوفایی جامعه را رقم بزنند.
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی همچنین با اشاره به دستاوردهای بسیج در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی و تلاش در تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی از مأموریت های بسیج است.
وی ادامه داد: قرآن کریم با بیان اینکه در مقابل تهدیدات دشمن از همه توان خویش استفاده کنید به ما فهمانده است که با افزایش توان دفاعی و تهاجمی خود طمع و توطئه های دشمنان اسلام نا امید و راههای نفوذ آنان قطع کنیم.
امام جمعه بافق با بیان مؤلفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: باید پشتبان و حامی آنانی باشیم که همواره در جهت تقویت دفاعی نظام و پیشرفت و موفقیت در عرصه های مختلف راه نفوذ و مداخله دشمن را مسدود کرده اند.
وی گفت: در هر عرصه که بسیج وارد کار زار شود آن کار آن حوزه به خوبی با کیفیت و کمیت به سر آنجام می رسد بنا براین برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باید بسیجی وارد میدان اقدام و عمل شود.
سلیمانی پیشرفت و توسعه شهرستان بافق را در سایه اتحاد و همدلی میسر خواند افزود: نیروی های خلاق و انقلابی بسیج باید با همکاری مسوولان دستگاههای اجرایی برای عمران و آبادانی بافق تلاش کنند.
به گفته مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شهرستان بافق به عنوان بهشت معادن ایران دارای معدن سنگ آهن با ذخیره 1.7 میلیارد تن، معادن فسفات آسفوردی، سرب و سنگ های زینتی است و بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان در این معادن اشتغال دارند یا به نوعی وابسته آنها هستند.
جواد عسکری که با خبرنگار ایرنا گفت و گو می کرد، افزود: با کاهش چشم گیر سنگ آهن وضعیت اقتصادی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با رکود مواجه شده و تلاش برای ایجاد طرحهای جوار معدنی مضاعف شده است.
وی ادامه داد: کارخانه فولاد سازی بافق کسریف فولاد ابویی ، گندله سازی سه چاهون و ابویی و کارخانه آگلو مراسیون از جمله طرحهای جوار معدنی است که بهره برداری از فولاد 800 هزار تنی ابویی و کارخانه اگلو مراسیون (تامین کننده خوراک فولاد ) آغاز شده و مابقی طرحهای جوار معدنی به طور میانگین 25 در صد پیشرفت فیزیکی دارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرحها زمین اشتغال بیش از سه هزار نفر به طور مستقیم فراهم می شود وابستگی شهرستان را به خام فروشی و صادرات سنگ به خارج کشور کم می کند و اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کلمه محقق می شود.
به گزارش ایرنا، هم اندیشی و ارائه راهکارها در زمینه اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی ،فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسط هشت کارگروه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، سلامت، امنیت و بانوان از جمله برنامه های نشست مجمع بسیج بافق بود.
طبیعت بکر، روستاهای تاریخی و زیبا،کوه حفاظت شده بافق با گونه های نادر جانوری مثل یوز آسیایی، تلماسه های صادق آباد، معدن گردی، امکانات پزشکی و بیمارستانی برای بافق ،روستاها و شهرستانهای همجوار از جمله ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف گردشگری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا ، کارخانه آگلو مراسیون خوراک کارخانه فولاد به روش کوره بلند را تولید می کند و گندله سازی تامین کننده خوراک کارخانه فولاد به روش احیا مستقم است.
خوراک کارخانه فولاد ابویی (بخش خصوصی)که فعالیت آن اغاز شده، شمش آهن و خروجی و محصول آن انواع آهن آلات مثل میله گرد، تیر آهن، نبشی ، قوطی و ... است.
شهر کویری و معدنی بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری جنوبشرق یزد قرار دارد.
عمده مردم این شهرستان به معدنکاری اشتغال دارند و برخی هم در کارهای خدماتی، توزیع، اداری و مشاغل آزاد مشغول به کار هستند.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:50

به گزارش یزدی نیوز"محمد شیبانی" در این خصوص گفت: به مناسبت فرارسیدن اعیاد ماه رجب و به ویژه میلاد امیرالمومنین علی(ع)، جشنواره کشتی پهلوانی پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه از ساعت 16 در میدان تاریخی امیرچخماق یزد برگزار خواهد شد.

وی ترویج فرهنگ پهلوانی، ترغیب آحاد مردم بخصوص جوانان یزدی به رشته کشتی‌، توسعه و ترویج ورزش کشتی در جامعه و افزایش نشاط اجتماعی را از اهداف برگزار این مسابقات برشمرد.

رئیس هیات کشتی استان افزود: علاوه بر رقابت کشتی‌گیران پهلوانی، مراسم جشن، نوای مرشدان و مدح و ثنای حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های این جشنواه خواهد بود و در پایان از نفرات برتر نیز تجلیل خواهد شد.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:50

یزدی نیوزلیگ برتر فوتبال ساحلی/ برد گلساپوش یزد در مقابل قوی سپید انزلی12 وقف جدید فروردین ماه امسال دراستان یزد به ثبت رسیدتقدیم اعتبارنامه نماینده منتخب مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبریبازدید رئیس فدراسیون هندبال از باشگاه پیشگامانحفظ حقوق شهروندی در ادارات از اهمیت بالایی برخوردار استتکواندوکار یزدی طلای آسیا را به گردن انداختمیراث فرهنگی شهر نمونه گردشگری تفت ارتقاء یافتضرورت قرارگیری حرفه علوم آزمای

http://www.yazdinews.ir/News/Feed/2 This is the syndication feed for yazdinews.ir Tue, 19 Apr 2016 18:44:00 +3:30 http://www.yazdinews.ir/News/21172.html http://www.yazdinews.ir/News/21172.html Tue, 19 Apr 2016 18:44:00 +3:30 تیم فوتبال ساحلی گلساپوس یزد با نتیجه پنج بر سه قوی سپید انزلی را شکست داد. http://www.yazdinews.ir/News/21171.html http://www.yazdinews.ir/News/21171.html Tue, 19 Apr 2016 18:33:51 +3:30 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با توجه به اهمیت دادن مردم استان یزد به مسئله وقف ، در فروردین ماه امسال 12 وقف جدید با ارزش به ثبت رسیده است. http://www.yazdinews.ir/News/21168.html http://www.yazdinews.ir/News/21168.html Tue, 19 Apr 2016 18:31:00 +3:30 اعتبارنامه « آیت ا... ابوالقاسم وافی » نماینده منتخب مردم استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به نماینده ایشان در یزد تقدیم شد. http://www.yazdinews.ir/News/21169.html http://www.yazdinews.ir/News/21169.html Tue, 19 Apr 2016 18:30:45 +3:30 سیدابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران از باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان بازدید و با مدیرعامل باشگاه گفتگو نمود http://www.yazdinews.ir/News/21170.html http://www.yazdinews.ir/News/21170.html Tue, 19 Apr 2016 18:30:33 +3:30 جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضور دستگاه های عضو این ستاد تشکیل شد. http://www.yazdinews.ir/News/21167.html http://www.yazdinews.ir/News/21167.html Tue, 19 Apr 2016 16:44:00 +3:30 تکواندو کار یزدی در دومین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در کشور فیلیپین، مدال طلا را به گردن انداخت. http://www.yazdinews.ir/News/21166.html http://www.yazdinews.ir/News/21166.html Tue, 19 Apr 2016 16:22:00 +3:30 نمایندگی شهر نمونه گردشگری تفت با کسب امتیاز لازم به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارتقا یافت.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:11

به گزارش یزدی نیوز"محمد‌مهدی شرافت" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این رابطه اظهار کرد: در راستای تغییرات بنیادی و اساسی در سازمان میراث فرهنگی، گستردگی شهرستان‌های استان و همچنین وجود آثار فراوان تاریخی، طبیعی و گردشگری، پرونده نمایندگی‌های میراث فرهنگی شهرستان‌های خاتم، تفت و مهریز در سال گذشته جهت ارتقا به اداره، به سازمان ارسال شد.

وی افزود: با عنایت به تغییر شاخص‌های تأثیر گذار بر واحدهای شهرستانی و ابلاغ شهرستان‌های قابل ارتقا توسط دفتر امورساختارهای سازمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین ایجاد اداره میراث فرهنگی در شهرهای نمونه گردشگری، نمایندگی مستقر در شهر نمونه گردشگری تفت توانست با کسب امتیاز لازم به اداره ارتقا یابد.

شرافت خاطرنشان کرد: با ارتقای این نمایندگی به اداره، امکانات و تسهیلات جدیدی به مدیریت میراث فرهنگی در راستای افزایش کارایی این نهاد اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا،این مقام مسئول در پایان نیز عنوان کرد: تلاش بسیاری می‌کنیم تا در شهرستانهایی که از قدمت تاریخی برخوردار هستند، در حد توان شرایط، امکانات و تجهیزاتی را فراهم کنیم و حتی در این جهت از بخش خصوصی نیز برای مشارکت دعوت کرده تا بتوانیم شهرستان‌های استان را در حدی فراتر از مقیاس کشوری به گردشگران معرفی کنیم

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:02

به گزارش یزدی نیوز"سعید صادقیان‌پور" در دومین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا که در شهر "مانیلا" فیلیپین در حال برگزاری است، صبح امروز دوشنبه 30 فروردین‌ماه با شکست حریف مغول خود، دومین مدال طلای ایران در این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، این تکواندوکار یزدی پس از یک دور استراحت، نماینده روسیه را از پیش رو برداشت و در فینال این رقابت‌ها با نتیجه 9 بر 6 مقابل نماینده‌ای از کشور مغولستان به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:02

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز گرده افشانی نخیلات استان، از توسعه سطح نخیلات استان به دو هزار و 582 هکتار در راستای سیاست‌های این سازمان خبر داد. یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:25

به گزارش یزدی نیوز آبگیر تصفیه خانه شهر یزد طی سالیان اخیر تبدیل به محلی برای زندگی، استراحت و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی شده است. به گونه ای که هر زمان از سال در این آبگیر پرندگان مهاجر وجود دارند. در بازدیدی که اخیرا توسط کارشناسان بخش محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست یزد از این تالاب نیمه طبیعی صورت گرفت مشاهده گردید پرندگانی که زمستان سال قبل در آنجا بوده اند شامل اردک سرسبز، خوتکا، اگرت، تنجه، کشیم و ... محل را ترک و گونه های جدید شامل انواع کاکایی ( معمولی و سرسیاه)، چوب پا ،سلیم طوقی کوچک، خروس کولی دم سفید، تلیله، چنگر و ... به این آبگیر آمده اند.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:25

امروز سی‌ام فروردین‌ماه، سالروز "تولد حیکم جرجانی" آزمایشگر، پژوهنده، پزشک نابغه و تیزهوشی است که پزشکی تنها یکی از دانش‌های او بود به همین دلیل نیز امروز به عنوان "روز آزمایشگاه" نامگذاری شده است. یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:25

به گزارش یزدی نیوز  "سیدخلف حوتی‌نژاد" معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره پیرامون اهمیت بخش داوری این جشنواره، تصریح کرد: داوران این جشنواره باید همچون دیگر جشنواره های برگزار شده در استان یزد، از خبرگان حوزه خود یعنی پوشاک و همچنین در رابطه با مدهای ایرانی و اسلامی باشند تا در راستای ارتقاء سطح کیفی و کمی سی و ششمین جشنواره مد و لباس کشور و اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان یزد تلاش داشته باشند.

وی در ادامه بر قابلیت‌های شهرستان اردکان در برگزاری جشنواره‎‎های مختلف تاکید کرد و افزود: شهرستان اردکان با توجه به داشتن ظرفیت‌‌های گوناگون در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، صنعتی و گردشگری می‌تواند میزبان مناسبی برای این جشنواره با اهمیت باشد.

حوتی‌نژاد یکی دیگر از زمینه‌های مهم توجه به این جشنواره را پشتوانه و حمایت همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به عنوان متولی این جشنواره در استان خواند و خاطرنشان کرد: مطمئنا تاکید و حمایت وزارت ارشاد بر برگزاری این جشنواره، اهمیت اولین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در استان یزد را می‌رساند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با علمی کردن جشنواره در قالب برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط در این حوزه، شاهد برنامه‌ای کاربردی و اثرگذار در صنعت پوشاک و مد کشور باشیم.

حوتی نژاد در پایان حضور مسئولان استان و شهرستان‌های استان را در این جشنواره ارزشمند خواند و افزود: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان استان چه در بخش‌های خصوصی یا دولتی و دانشگاهی و همچنین پوشش مناسب رسانه‌ای این برنامه، شاهد برگزاری یک جشنواره‌ی ارزشمند و تاثیرگذار در استان باشیم.

"علی زمانیان" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان نیز در خصوص آخرین وضعیت سی و ششمین جشنواره مد و لباس کشور و اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان یزد، با ارائه گزارشی از روند اجرایی این جشنواره در این شهرستان طی مدت فعالیت دبیرخانه آن، در خصوص کمبودها و کاستی‌های موجود و همچنین اقدامات صورت گرفته در این رابطه، مواردی را عنوان کرد.

"احمد زارع" مدیر امور هنری اداره کل ارشاد استان نیز در این جلسه تاکید کرد: این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای در جهت معرفی مد، آثار و طرح‌های مرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی در زمینه پوشاک برخوردار است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه مسئولان و دست‌اندرکارانی که دغدغه ترویج فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی را دارند، شاهد برگزاری جشنواره‌‌ای قابل دفاع و دارای استانداردهای کیفی و کمی یک جشنواره مد و لباس در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.

به گزارش ایسنا،زارع افزود: همچنین امیدوارم استاندارد‌سازی و توجه به نیازهای جشنواره با الگو‌برداری و کسب اطلاعات از دیگر جشنواره‌های برگزار شده در این زمینه صورت گیرد تا هم از تجربیات موجود استفاده شود و هم شاهد ارتقاء کیفی یکی از جشنواره‌های مورد تاکید مسئولان امر باشیم.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:24

در نشست هم‌اندیشی سمن‌های منابع طبیعی استان یزد از واگذاری 41 هزار هکتار از منطقه اکولوژیکی شیرکوه به محیط زیست در راستای تبدیل این منطقه به عرصه‌های حفاظت شده خبر داده شد. یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:20

به گزارش یزدی نیوزدکتر "محمدرضا جواهری" نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این مطلب، اضافه کرد: متأسفانه در کشور ما به دلیل قرار گرفتن روی پهنه زلزله‌خیز، هیچ نقطه امنی در برابر این حادثه طبیعی نداریم و با میانگین تقریبی هر 10 تا 15 سال شاهد زلزله‌های مخربی مانند زلزله بم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی در استان به ظاهر کم‌خطری مانند یزد، تنها در یک سال اخیر شاهد وقوع 717 مورد زلزله بوده‌ایم که شدت برخی از آنها قابل توجه هستند.

به گفته‌ی این مدرس دانشگاه، در دو دهه گذشته و پس از زلزله رودبار و منجیل فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه اصلاح آیین‌نامه‌ها طراحی و اجرا صورت گرفته و به موازات تدوین و ارائه آیین‌نامه‌ها و ضوابط روزآمد در کشور، اقدامات موثری از سوی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و مهندسان فرهیخته با همکاری شهرداری‌ها و راه و شهرسازی در اجرای مقررات ملی ساختمان صورت گرفته که کاملاً قابل مشاهده است و در زلزله‌های اخیر مثل زمین لرزه بم مشخص شد که ساختمان‌هایی که ضوابط فنی مطابق با طراحی و نظارت مهندسی در آن‌ها اعمال شده، عملکرد خوبی در زلزله مذکور داشته‌اند ولیکن همچنان ضرورت توجه به مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی که دارای عمر بیش از 30 سال هستند، احساس می‌شود.

وی در این رابطه توصیه کرد: مالکان این قبیل ساختمان‌ها استحکام ساختمان خود را در برابر زلزله به کمک مهندسان تحلیل کنند و با اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی که هزینه قابل‌ توجیهی در مقایسه با خطرات احتمالی زلزله در بر دارد، نسبت به حفظ سرمایه خود و پیشگیری از صدمات جانی و مالی اقدام کنند.

جواهری در مورد ساخت و سازهای در دست انجام نیز با ابراز تأسف از برخی گزارش‌های تخلفات ساختمانی و بدون پروانه، اظهار کرد: این قبیل ساختمان‌ها که هیچ کسی بر آنها مهر تایید نمی‌زند، پس از پرداخت جریمه‌ای اندک با سپردن تعهد این که در مراحل بعدی مقررات ملی ساختمان در آنها رعایت می‌شود همانند ساختمان‌های دارای مجوز مورد معامله قرار می‌گیرند و بهره‌برداران بعدی که روحشان از این خلاف‌سازی‌ها بی‌خبر است، درگیر مخاطرات و حوادث احتمالی همچون زلزله می‌شوند.

به گزارش ایسنا،نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های ذی‌مدخل در فرآیند صدور پروانه جهت حذف ضوابط دست و پاگیر صدور پروانه ساختمان، از مالکان بناهای دارای پروانه نیز خواست با رعایت ضوابط فنی و مهندسی و اجرای تذکرات مهندسان ناظر، ساختمان‌های خود را در برابر حوادثی چون زلزله‌های شدید ایمن کنند.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:20

به گزارش یزدی نیوز چرای مجاز دام، فعالیت مجاز معدن و خشکسالی و تلف شدن حیات وحش گوشت خوار، منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده است.
 سیاهکوه یکی از مناطق مهم و استراتژیک استان است که از سال 81 با وسعت 200 هزار هکتار به یکی از مناطق مهم حفاظت شده کشور تبدیل شده است.
در سال 86 با توجه به اهمیت پوشش گیاهی و تنوع جانوری این منطقه 80 هزار کیلومتر آن به پارک ملی حفاظت شده ارتقا یافت که مهم‌ترین و بالاترین سطح حفاظتی از پارک‌های ملی کشور به شمار می‌رود.
 منطقه حفاظت شده سیاهکوه، منطقه‌ای خشک بوده و حضور انسان در آن کم است و زیستگاه یوزپلنگ آسیایی، انواع کاراکاس، هوبره، میش، جبیر، گربه شنی و انواع گوشتخواران مهم کمیاب دیگر به شمارمی‌رود. به تازگی جدا از چالش بی‌رحم خشکسالی که بر استان حاکم است و وجود معادن مجوزداری که در حال حاضر فعال هستند، این منطقه مهم حفاظت شده، با یک بهره‌بردار دارای دام شتر روبه‌رو است با مجوز مرتع‌داری را از استان اصفهان دریافت کرده است.

تهدیدهای قانونی برای پارک ملی سیاهکوه
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه با این‌که قسمتی از این منطقه حفاظت‌شده با استان اصفهان مشترک است، یک بهره‌بردار با گرفتن مجوز بهره‌برداری از مراتع برای چرای شتر مشکلی اساسی برای محیط زیست منطقه سیاهکوه ایجاد کرده است.
«حسن اکبری» افزود: طبق قانون این بهره‌بردار مجوز بهره‌برداری از این مراتع را دارد و این مجوز قبل از تبدیل شدن منطقه حفاظت شده به پارک ملی صادر شده است.
به گفته وی، به دلیل کم شدن پوشش گیاهی و جدال منطقه با خشکسالی ادامه این بهره‌برداری برای منطقه ضرر دارد از این رو اداره کل محیط زیست استان مکاتباتی را با اداره کل مراتع کشور انجام داد تا مرتعی در خارج از محدوده این منطقه در اختیار بهره‌بردار قرار گیرد اما متاسفانه با این پیشنهاد همراهی نشد.
اکبری ادامه داد: طبق قانون و مدارک قانونی این بهره‌بردار حق بهره‌گیری از مراتع منطقه را دارد اما اگر سازمان مراتع و امور جنگل‌های کشور برای نگهداری از پوشش گیاهی این منطقه حفاظت شده همکاری کند و منطقه ای خارج از منطقه حفاظت شده در اختیار بهره‌بردار قرار گیرد، مشکل حل خواهد شد ولی تاکنون هیچ نتیجه‌ای از مکاتبات ما در این خصوص حاصل نشده است.
وی افزود: به دلیل بزرگی این چالش تصمیم گرفتیم که اعتباری را برای استفاده بهره‌بردار از مراتع خارج از منطقه تخصیص دهیم و تمام حقوق عرفی او را خریداری کنیم ولی با وجود اعتبارات ناچیز، منصرف شدیم.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: خشکسالی پی در پی و کاهش نزولات هم مشکل دیگر این منطقه است و با تکرار خشکسالی و حاد شدن خشکسالی تقریبا رویش گیاهی کمتر شده و بستر اصلی پوشش گیاهی کاهش یافته است.
اکبری ادامه داد: با توجه به کاهش جمعیت یوزپلنگ که از عوامل مهم کنترل کننده طبیعی بز و میش است، اکنون جمعیت علف‌خواران افزایش یافته و تعادل این منطقه را بر هم زده است.
وی اظهار کرد: قرار است که با همکاری سازمان محیط زیست کشور، کنترل و مدیریتی بهتر بر منطقه صورت گیرد اما هنوز هیچ توافقی در این خصوص انجام نشده است.
وی ادامه داد: با وجود حاد بودن خشکسالی و تاثیر آن بر منطقه، تاکنون هیچ اعتباری برای مدیریت بحران به پارک ملی سیاهکوه اختصاص نیافته است و ما روزهای سختی را برای حفاظت از این منطقه مهم پشت سر گذاشته‌ایم.

جدال محیط زیست منطقه با معادن
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: منطقه سیاهکوه شهرستان اردکان با چالش‌های مختلفی از جمله خشکسالی، بهره‌برداری ازمراتع و همچنین فعالیت معادن مجاز روبه‌روست.
اکبری افزود: معدن فعال در منطقه نیز قبل از این‌که منطقه سیاهکوه به منطقه حفاظت شده تبدیل شود، مجوز فعالیت گرفته و دیگر در این منطقه مجوز معدن صادر نشده است.
وی افزود: قانون نیز بر فعالیت این معادن متاسفانه صحه گذاشته، از این‌رو بهره‌بردار معدن به کار خود ادامه داده است، در حالی که در هر منطقه حفاظت‌شده‌ای که معدنی فعال باشد، تهدید زیست محیطی جدی به شمار می‌رود و طبیعت و حیات وحش آن منطقه را به تخریب نزدیک‌تر خواهد کرد.
به گفته این مسئول، محیط زیست تنها اجازه دارد بر روند فعالیت این معادن نظارت داشته باشد و ما روند فعالیت آنها را در این مناطق زیر نظر داریم.
به گزارش همشهری:اکبری ادامه داد: در منطقه سیاهکوه فعالیت‌ها تقریبا طبق اصول مناطق حفاظت شده در حال انجام است ولی اخیرا تخلفاتی دیده شد و متخلفان نیز به دادگاه معرفی شدند و با آنها برخورد شده است.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:04

به گزارش یزدی نیوز چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد  فرد ناشناسی اقدام به انتشار اکاذیب در فضای مجازی به نام او کرده است.کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم متوجه شدند فردی در یکی از سایت های استانی مطالب کذبی را به نام شاکی انتشار داده است.پس از اخذ مجوز قضائی متهم را دستگیر کردند.متهم به انتشار اکاذیب به نام شاکی اعتراف و علت و انگیزه خود را مسائل شخصی و انتقام جویی از وی بیان کرد.متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد==درکانال دیده بانی اخبارمهم روز و استان یزد،لینک روبرو همراه شوید.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:04

به گزارش یزدی نیوز کلایه در این نشست به تشریح مرمت یک عمارت تاریخی پرداخت و تاکید کرد: در مرمت بنای تاریخی باید بیش از هر چیز به سازه توجه شود و دوگانگی حفاظت وایمنی را باید در بنای تاریخی در نظر داشت چراکه در بناهای تاریخی به دلیل منعطف بودن بنا ایمنی به شکلی دیگر و متفاوت با ساخاتمان های غیر منعطف و شکننده امروز تعریف می شود.
وی که در زمینه معماری و مرمت بناهای تاریخی فعالیت دارد، گفت: تاثیر تابش نور خورشید و آب و هوای هر منطقه می تواند بر ملات تاثیر بگذارد بنابراین بناهای تاریخی حتی بیش از گفت: باید مداخلات کالبدی در مرمت آثار تاریخی ثبت و ضبط شود تا در سال های آینده در صورت خرابی مجدد بتوان آن بنا را مرمت کرد بنابراین لازم است فهرستی از تاسیسات ساختمان و موارد مرمت شده ثبت و نگهداری شوند.
گفتنی است: انجمن علمی تالار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در تلاش است یکی از منحصر به فردترین خانه های تاریخی شهر یزد به نام خانه مودت را از خطر نابودی نجات داده و در آینده آن را به طور کامل مرمت و احیا کند.

 
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:37

به گزارش یزدی نیوز شهردار احمدآباد در شهرستان اردکان از اتمام عملیات مرمت آب انبارهای این شهر خبر داد و افزود: طرح مرمت و بازسازی مجموعه «آب‌انبار سه‌تایی احمدآباد» برای حفظ و احیای بناهای تاریخی از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفت.
 «حمیدرضا تقوی» با اشاره به آغاز عملیات مرمت این آب انبارها از شهریورماه سال گذشته، گفت: برای اجرای این طرح 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. وی اظهار کرد: شهرداری با هدف حفظ آثار تاریخی شهر و استفاده بهینه از آب انبار‌ها عملیات مرمت و باز سازی آب‌انبار‌ سه تایی، شامل بازسازی قسمت‌های تخریب شده، اصلاح و مرمت قسمت‌های آسیب دیده، بدنه‌سازی، کف‌سازی، لایروبی و مرمت مخازن و نورپردازی را اجرا کرده است. شهردار احمدآباد ادامه داد: این آب‌انبارها بازمانده از دوران قاجار هستند که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.
تقوی گفت: با توجه به اینکه آب‌انبارها از بناهای منحصر به فرد کشور و از شاخصه‌های مهم تاریخی شهر احمدآباد به شمار می‌روند، اعتبار ویژه‌ای از سوی شهرداری برای مرمت آنها هزینه شده است. این مسئول گفت: شدت گرما توام با کمبود شدید آب در مناطق کویری ایران، هنرمندان این سرزمین‎‎ را در گذشته‎‎های دور بر آن داشت تا در دل زمین به ایجاد محلی به نام «آب انبار» برای ذخیره آب بپردازند. وی این آب‌انبارها را به گزارش همشهری،جلوه‌‌ای از نبوغ و توانمندی معماران این خطه کویری دانست و افزود: معماران چیره‌دست احمدآبادی در طول قرن‎‎ها با ایجاد آب انبارهایی زیبا، آب را در قلب کویر ایران به کام تشنگان خسته و گرمازده گوارا کرده‌اند. شهردار احمدآباد گفت: تمام ‌آب انبارهای این شهر به صورت مجموعه‎‎ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که بیشترین تعداد آب‌انبارهای جمع‌شده در یک مجموعه ۷ آب‌انبار است.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:37

به گزارش یزدی نیوز اسماعیلی فرماندار اردکان یزد چندی پیش در مراسمی که در خانه شیخ عبدالله اقبالی در احمد آباد برگزارشده بود و مسئولین نیز حضور داشتند بیان داشت: 600 میلیون تومان بودجه جهت پارک ملی سیاه کوه اختصاص گرفته شده است .

در پی این موضوع، موسوی مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت: در خصوص دریافت 600 میلیون تومان از مبادی زیربط جهت هزینه امور زیست محیطی شهرستان اردکان ؛ تاکنون هیچ گونه ابلاغ اعتباری در این خصوص به این اداره کل ارسال نشده است.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:37

به گزارش یزدی نیوز  "محمدرضا دشتی" با تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در آستانه ولادت با سعادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع)، گفت: برگزاری جشن "پدران آسمانی" چهارشنبه از ساعت 20:30 همزمان با شب میلاد امام علی(ع) با همکاری ستاد بزرگداشت پدران آسمانی در محل سالن وحدت به همراه اجرای برنامه‌های شاد، متنوع و طنز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین جشن میلاد امام علی(ع) و روز پدر با عنوان "کعبه عشق" شب چهارشنبه از ساعت 20:30 در حسینیه شهدای مریم آباد با همکاری هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

دشتی برگزاری جشن شام میلاد در پارک شهدا، برگزاری نمایش‌های خیابانی در مدارس، اارسال بسته‌های فرهنگی ویژه شکوفه‌های غدیر(متولدین دهه امامت و ولایت)،  افتتاح بخش نهج‌البلاغه در سایت مبشر غدیر با عنوان " امیر کلام" ، انتشار چهارمین ماهنامه الکترونیکی مبشران با موضوع میلاد حضرت علی(ع)، همکاری با ستاد برگزاری مراسم اعتکاف، انجام ورزش صبحگاهی در روز پنجشنبه در پارک غدیر،  برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ‌بادی در پارک آزادگان و  برپایی مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزشی محلات را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بمناسبت میلاد حضرت علی(ع) عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همچنین همچنین از برگزاری مسابقات هفت رنگ در تعدادی از مدارس شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: سازمان آمادگی دارد این مسابقات را که مخصوص کودکان و نوجوانان است در مدارس متقاضی برگزار کند.

وی ادامه داد: متقاضیان برگزاری مسابقات هفت رنگ، درخواست‌های خود را به سامانه 30006159 ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، دشتی برنامه‌های ستاد مبشر غدیر را نیز تشریح کرد و گفت: اجرای طرح "لبخند کعبه" که با موضوع تعمیم شخصیت حضرت علی(ع) به صورت پرده‌خوانی و جشن ویژه دبیرستان‌هاست، با حضور 14 نفر از روحانیون از پنجم اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز در دبیرستان‌های شهر برگزار می‌شود.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:31

به گزارش یزدی نیوز  حجت الاسلام "علی محمد رضایی"در تبیین فعالیت‌های دارالقرآن الکریم استان در سال گذشته، افزود: این تعداد قرآن آموز در قالب 9 عنوان طرح و در مجموع 333 کلاس و دوره، از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در طول سال گذشته بهره‌مند شده اند.

وی اضافه کرد: آموزش قرائت قرآن کریم سطوح سه، چهار و پنج، آموزش صحیح خوانی قرآن کریم، آموزش مفاهیم قرآن کریم در سطوح دو و سه، آموزش حفظ قرآن کریم جزء 29 و 30، طرح قرآنی 1449 و راه اندازی کلاس ثابت محوری حفظ از جمله طرح های برگزار شده در حوزه آموزش‌های سطوح متوسطه و تخصصی قرآن کریم در سال گذشته در استان بوده است.

به گزارش ایسنا، رضایی گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی سطوح متوسطه و تخصصی قرآن کریم در سال گذشته، یک هزار و 310 نفر برادر و 4 هزار و 683 نفر برادر بوده‌اند.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:15

به گزارش یزدی نیوزمحسن ذاکری نیا درباره این بنای تاریخی گفت: تاریخچه این اثر را می توان همزمان با جنگ جهانی دوم و نفوذ روس ها و انگلیسی ها دانست هرچند مقصود از تأسیس چنین مجموعه ای بدرستی مشخص نیست.
وی افزود: عمده ترین اهداف تاسیس این پایگاه بر شواهد موجود ، مرکزیت در قلب کویر ایران، دور از دسترس و مخفی بودن در یک منطقه دور افتاده است.
معاون میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: این منطقه در بین ساکنان محلی میبد به فرودگاه مشهور است و این موضوع تا حد زیادی می تواند صحت داشته باشد، زیرا برای تأسیس این بنا از یک بیابان صاف و مسطح استفاده شده است.
ذاکری نیا خاطرنشان کرد: ظواهر امر نشان می دهد که هیچ گاه از این مکان بهره برداری نشده و قبل از تکمیل به علت اتمام جنگ و بازگشت انگلیسی ها به حال خود رها شده است، لیکن ساختن چنین بنای عظیمی با هر هدفی که بوده هم اکنون مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.
این مسئول تصریح کرد: نوع مصالح استفاده شده برای ساخت این بناها عمدتاً خشت خام بوده و در پوشش سقفها نیز از خشتی استفاده شده که در محل تهیه می شده است.
ذاکری نیا موقعیت استراتژی اثر و واقع شدن در بیابان های اطراف میبد که نشان دهنده اهداف خاص مهاجمان در آن زمان است و همچنین وجود پشتیبانهای خشتی موجود در اطراف چند ساختمان را از ویژگی های پایگاه انگلیسی ها عنوان کرد.
شهرستان میبد در 50 کیلومتری شمال غربی یزد با 94556 نفر و شامل یک بخش مرکزی و دو بخش بفروئیه و ندوشن و 16 روستا است .
این شهرستان با 5084 کیلومتر مربع وسعت و به لحاظ تراکم نسبی جمعیت ، بعد از یزد قرار دارد و همچنین دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد محسوب می شود.
میبد دارای 800 هکتار بافت باستانی و تاریخی بوده و آثار فراوان از جمله نارین قلعه ، رباط شاه عباسی ، برج کبوتر خوان ، یخچال خشتی ، چاپارخانه ، قلعه بارجین ، قلعه رکن آباد ، قلعه مهرجرد ، آب انبار کلار ، آسیاب دوسنگی محمد آباد ، آسیاب بیده ، آسیاب کچلک ، راسته بازار ، فرودگاه انگلیسی ها (پایگاه متفقین)، مسجد جامع میبد ، خانه برونی ، خانه سالار خانه وکیل ، خانه حاج ملک ، خانه گلشن و دهها اثر تاریخی و باستانی دیگر است.
این شهرستان مرکز زیلوبافی و سفال و سرامیک و قطب تولید کاشی و سرامیک ایران با تولید بیش از 40درصد این محصول است و در حال حاضر تولیدات خود را به بیش از 15 کشور آسیایی و اروپایی صادر می کند.
به گزارش ایرنا،این دیار مملو از از استعدادهای ناب است که توانسته اند 22 سال رتبه های برتر کنکور سراسری را به خود اختصاص دهند . در زمینه آموزش عالی نیز این شهرستان با 13 مرکز آموزش عالی دارای جایگاه ویژه ای است.
 

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:15